سوپر اسپرت و هایپرکار

پاگانی Huayra BC گران ترین خودروی 2018

نکته مهم: این مقاله به مرور زمان، ویرایش و یا تکمیل می‌شود!
در صورتی که با مشکل نگارشی، دستوری و یا مفهومی در این محتوا برخورد کردید، از شما دوست عزیز و گرامی، صمیمانه تقاضا می‌کنم که ما را مطلع کرده، تا نسبت به تصحیح و تکمیل آن، در اسرع وقت اقدام نماییم.

گران ترین خودرو 2018

طبق گزارشات داده شده پاگانی Huayra BC رودستر همچون همتای کوپه خود دارای بدنه ای منحصر به فرد است که با توجه به افزایش مرکز ثقل ساخته شده است.

Huayra BC رودستر دارای وزن 1250 کیلوگرم است که آن را 30 کیلوگرم سبک تر از رودستر اصلی می کند در حالی که 32 کیلوگرم سنگین تر از BC کوپه است.

نیروی این خودرو از موتور 6.0 لیتری تواین توربو V12 تامین می شود که توسط مرسدس بنز ساخته شده و تیون شده تا قدرت 590 کیلووات و گشتاور 1050 نیوتون متر تولید کند.

پاگانی Huayra BC گران ترین خودروی 2018تمام نیروی این موتور از طریق گیربکس دستی اتوماتیک شده هفت سرعته Xtrac و دیفرانسیل الکترومکانیکی به چرخ های عقب منتقل می شود.

علاوه بر لوله اگزوز چهارقلوی نصب شده در مرکز، BC رودستر دارای دو خروجی اگزوز از مبدل های کاتالیست است.

پاگانی به جز عملکرد فوق العاده این خودرو هنوز ارقام دقیق عملکرد آن را اعلام نکرده است.

توقف این خودرو به واسطه سیستم برمبو شامل دیسک های 398 میلی متری در جلو با کالیپرهای شش پیستون و 380 میلی متر در عقب با کالیپرهای چهار پیستون میسر می شود.

BC رودستر از رینگ های آلیاژی 20 اینچی با تایرهای 265/30 Pirelli P Zero Trofeo R در جلو و 21 اینچی با تایرهای 355/25 در عقب بهره می برد.

پاگانی تنها 40 دستگاه از Huayra BC رودستر را خواهد ساخت که قیمتی در حدود 3.085 میلیون یورو خواهند داشت.

پاگانی Huayra BC رودستر

همینطور بدانید که پاگانی هوایرا BC رودستر تنها در خط مستقیم سریع نیست، بلکه این خودرو قادر به تحمل بیشینه شتاب جانبی 1.9 جی در پیچ‌های تند است.

به عنوان مقایسه بیان می‌کنیم که بوگاتی شیرون تنها قادر به تحمل بیشینه شتاب جانبی 1.5 جی است، البته این نکته را نباید فراموش کرد که این چسبندگی خیره کننده پاگانی به لطف تایرهای پیرلیPZero Trofeo R  به دست آمده که به صورت انحصاری برای این خودرو طراحی و تولید شده‌اند.

پاگانی Huayra BC گران ترین خودروی 2018

 پاگانی شتاب هوایرا BC رودستر را اعلام نکرده، اما با توجه به شتاب 2.5 ثانیه‌ای نسخه کوپه این خودرو، بعید است که نسخه رودستر آن تفاوت زیادی با آن داشته باشد.

این خودرو نشان دهنده نسخه نهایی ابرخودروی V12 این خودرو قبل از عرضه جایگزین آن طی سال های آینده است.

این خودروساز تایید کرده است که Huayra رودستر نسخه ای BC خواهد داشت بنابراین می توان انتظار داشت عناصری مشابه BC کوپه برای آن اعمال شود.

اولین مشتری خودرو Huayra BC

BC مخفف عبارت Benny Caiola، اولین مشتری پاگانی و دوست موسس این برند، Horacio Pagani است.

مدل بدون سقف BC این خودرو در مقایسه با Huayra رودستر اصلی دارای کمی کاهش وزن خواهد بود و در عین حال افزایش قدرت نیز خواهد داشت.

این کوپه به بسته ارتقایی ایرودینامیک تهاجمی تر مجهز شده تا مرکز ثقل بهتری داشته باشد و گمان می رود همین به روز رسانی ها در BC رودستر آن نیز اعمال شود.

چند مورد ار امکانات خودرو Huayra BC :

  • گیربکس

از نوع تک کلاچه سکونشئال است بنابراین افسون اولین هایپرکار پاگانی یعنی زوندا را ندارد اما با این وجود ارتباط فیزیکی بین شیفتر و گیربکس نمایان است. این اتصال میله‌ای که با هاله‌ای فیبر کربن احاطه شده درست در جلوی چشم همه قرار داشته و جزئیات نورانی LED خودرو نیز بر کیفیت فوق‌العاده‌ی پاگانی تأکید دارند.

  • فیبر کربن

همه‌جا صحبت از کربن است. پاگانی با استفاده‌ی هوشمندانه از فیبر کربن، آلومینیوم، تیتانیوم و دیگر مواد سبک وزن باعث صرفه‌جویی عظیم در وزن خودرو شده است.

همچنین بخوانید: سوپر ماشین 2000 اسب بخاری انگلیسی با سرمایه چینی ها به بازار می‌آید

هوایرا BC نسبت به نسخه‌ی عادی 132 کیلوگرم سبک‌تر است. به منظور استحکام بیشتر این خودرو حتی از فیبر کربن تقویت شده با تیتانیوم نیز سود برده شده است.

  • پدال‌ها

پاگانی Huayra BC گران ترین خودروی 2018پدال‌ها شکل هدف‌داری داشته و پدال گاز طویل و استخوانی بوده و برای شتابگیری‌های انفجاری آماده است. پدال گرد و بانمک ترمز نیز وظیفه‌ی متوقف کردن این هیولا را دارد. جدا از عملکرد متضاد این دو پدال، پیوستگی خاصی بین این دو برقرار است. ترمزها دست پرورده‌ی برمبو بوه و در جلو 6 و در عقب 4 کالیپر وجود دارند. دیسک‌های ترمز نیز از جنس سرامیک کربن بوده و در کل سیستم ترمز قدرت توقف باورنکردنی‌ای دارد. اگرچه که بخش اعظم توانایی توقف این خودرو به ترمزها مربوط می‌شود اما چندین فلاپ نیز در بخش‌های جلویی و عقبی تعبیه شده‌اند تا به کاهش سرعت خودرو کمک کرده و از سوی دیگر نیروی داون فورس کافی برای عبور از پیچ‌ها و چسبندگی را تأمین کنند.

سخن پایانی

قطعه‌ی هوایرا BC با توجهی خارق‌العاده به جزئیات ساخته شده است. در ساخت خودرو کم کردن وزن، سرعت دیوانه وار و انعکاس لذت پاگانی مورد توجه واقع شده است. هوایرا BC رویای صنعت خودرو بوده که به واقعیت تبدیل شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا