شاسی بلند

لامبورگینی اوروس 700 اسب بخاری ABT ایتالیایی

نبرد با جیپ ترک هاواک

لامبورگینی اوروس 700 اسب بخاری ABT ایتالیایی به جنگ جیپ ترک هاواک می‌رود. نبرد این دو خودرو را در تمامی جوانب همراه با رسانه خبری motoroil بررسی می کنیم با ما همراه باشید.

تیونینگ لامبورگینی اوروس توسط کمپانی ABT

لامبورگینی اوروس

کمپانی ABT یکی از معروف‌ترین برندهای تیونینگ خودرو در جهان است که همواره خودروهای سوپراسپرت را برای تقویت پیشرانه و نمای ظاهری انتخاب می‌کند. این کمپانی آلمانی و بسیار مشهور این بار شاسی بلند ایتالیایی از لامبورگینی اوروس را انتخاب کرده است که اوروس نام دارد و به شکل فابریک به عنوان یکی از سریع‌ترین و نیرومندترین SUV های دنیا شناخته می‌شود.

پیشرانه لامبورگینی اوروس

لامبورگینی اوروس

ABT در وهله اول قدرت پیشرانه لامبورگینی را از 640 اسب بخار به 700 اسب بخار رسانده است و گشتاور این قلب تپنده 8 سیلندر 4 لیتری را به 910 نیوتن متر رسانده که ارقامی بسیار نزدیک به قدرت تولید جیپ ترک هاواک آمریکایی به شمار می‌رود. با این حال گفته می‌شود این اوروس تیونینگ شده می‌تواند تنها در عرض 3.4 ثانیه از حال سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد که حدود یک دهم ثانیه کمتر از هاواک است که در نهایت می‌توان این دردانه ABT را به عنوان سریع‌ترین SUV دنیا و البته بدون رقیب قلمداد کرد. البته باید یادآور شد در مقام مقایسه با ترک هاواک، اوروس از پکیج آئرودینامیکی بسیار پیشرفته سود می برد که همین عامل موجب برتری این خودرو بر جیپ ترک هاواک شده است.

مشخصات فنی لامبورگینی اوروس

لامبورگینی اوروس

در مورد حداکثر سرعت لامبورگینی هنوز صحبتی به میان نیامده است اما پیش بینی می‌شود نهایت سرعت 305 کیلومتری این خودرو حداقل به 340کیلومتر در ساعت افزایش پیدا کند و یا اینکه شتاب صفر تا 200 کیلومتر در ساعت را تنها در 12.8 ثانیه پر کند. در نمای ظاهری خودرو تغییرات زیادی حاصل نشده است اما یک رنگ کاملاً سفارشی برای این نسخه غیر معمولی از اوروس در نظر گرفته شده است که گرافیت نام دارد و همچنین ترمزهای فیبرکربنی هم برای مهار این قدرت و سرعت بسیار زیاد اوروس در نظر گرفته شده است. همچنین باید اشاره کرد که ارتفاع خودرو نیز تا حدودی کاهش پیدا کرده است که در سرعت‌های بالا ضریب پسار این خودرو به نحو قابل توجه‌ای کاهش پیدا کند.

 

منبع
motor1

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا